Vissza

9 érv, hogy neked is legyen appod- mini tanulmány

9 érv, hogy neked is legyen appod- mini tanulmány

(Olvasási idő kb. 12perc) 

Mobilon lehet simán netezni is, de a mobil alkalmazás mégis csak más, számtalan előnnyel kecsegtető új lehetőség, mind a felhasználók, mind a tulajdonosok szempontjából.

 

Ráadásul ma már oda is eljutottunk, hogy szinte bármelyik kisvállalkozó megengedheti magának, hogy egy saját mobil alkalmazást készíttessen, hamarosan látni fogod!

 

Most jöjjön a legfontosabb kérdés és egy rövid válasz:

 

Miért lenne szüksége a vállalkozásodnak egy saját mobil alkalmazásra?

 

Hát pont erről szól ez a rövid kis tanulmány, de ha egy mondatban szeretném elmondani, akkor aki kimarad, az lemarad. Miből marad ki? Számtalan vevőszerző és vevőmegtartó lehetőségből amit a mobil alkalmazás tud nyújtani.

 

De most már térjünk az ismertető lényegére, ígérem rövid lesz, lényegre törő. A végén már csak egyetlen dolgot kell majd csinálnod, eldönteni, hogy szeretnéd-e mindazokat az előnyöket, amelyeket egy mobil alkalmazás tud a számodra, pontosabban a vállalkozásod számára biztosítani.

 

I. Mindig az ügyfelek szeme előtt lenni

 

Gondoljunk csak bele, hogy a potenciális és a meglévő ügyfeleink lojatitásáért mennyi mindent megteszünk, mennyi munkát és pénzt ölünk bele.

 

Szeretnénk ha legközelebb is nálunk költené el a pénzét, és ezért küldünk neki kedvezménykupont, hírlevelet, köszönő levelet, neki futtatjuk a google és facebook reklámokat, stb..

Természetesen ha elégedett az ügyfél, akkor visszatér hozzánk, de ez nem mindig van így, és persze ott van ennek az ára is.

 

 

A mobil alkalmazásod miután rákerül a felhasználók telefonjára, egy kis ikonról indítható,

 

Állandóan ott van, a felhasználót emlékezteti tudatosan és tudat alatt is a vállalkozásod létezésére, ráadásul egy kattintás és máris ott van nálad, ill. az alkalmazásban, írhat, hívhat, rendelhet, kérdezhet stb. Hát nem fantasztikus? Csak egyszer kell bejutnod a telefonjába és már szinte családtag leszel.

 

 

II. Saját platform, saját szabályok

 

Még mielőtt bárki azzal vádolna, hogy a manapság divatos, ill. hatékony közösségi oldalak ellen vagyok, biztosíthatok mindenkit, hogy erről szó sincs. Tisztában vagyok az előnyökkel és jómagam is használom. Viszont van itt egy kis „apróság” ami szerintem már sokaknak feltűnt.

 

Ha készítesz a Facebook oldaladon egy bejegyzést, amit szeretnéd ha minden követőd olvasna, azt hinné az ember, hogy szép lassan mindenki látni fogja, de sajnos nem teljesen így van. Egy bejegyzést szerény becslésem szerint az első napokban talán 3-5% látja, de ha pár héttel később megnézzük a statisztikát, 10-20% -ot érhet el talán.

 

Természetesen ezen könnyen lehet változtatni az úgynevezett kiemeléssel, ami persze nem ingyen van. Azt hiszem ebben semmi rossz nincs, egy üzletpolitika része, de talán van itt valami amit érdemes megfontolni:

 

A saját mobil alkalmazásodban, amit tegyük fel 1000 ember letöltött, a bejegyzéseket mind az 1000 ember láthatja, mindössze csak ki kell nyitnia az appot. Természetesen ez így 100%-ban nem igaz, mert mindig lesz aki nem nyitja ki, dehogy sokkal több követődhöz eljutsz a saját appoddal, és szinte ingyen bármikor, az biztos.

 

Másképp is mondom: ha a Facebook hirdetési költségeidet elméletileg csak 1x kell elköltened egy követő vagy vásárló megszerzéséhez, mert onnantól kezdve eléred őt bármikor, míg a social médiában még akkor sem mindig amikor már kedveli az oldalad, illetve ahogy már említettem további költségekkel.

 

Ehhez kapcsolódik máris a következő rész:

 

III. A push üzenetek

 

Ha van okostelefonod (szóval nem egy régi Nokiát használsz), akkor szinte biztos, hogy már kaptál ilyen üzenetet, pl. a Yotube-tól vagy a Facebooktól, ha egy új videó vagy bejegyzés született, de akár az sms üzenetekhez is lehet hasnlítani, hiszen szinte ugyanúgy néz ki, viszont ha a Te alkalmazásod küldi ki, akkor logót és képet is bele lehet tenni.

 

Ha már kész a mobil alkalmazásod, a dolog nagyon egyszerű: egy egyszerű admin felületen beírod a címet, a rövid szöveget, megadhatsz neki hivatkozást is (pl. ha rákattint, az alkalmazást melyik részét nyissa ki – ott lehet folytatni például a hírt, ajánlatot) tovább hozzárendelhetsz egy jó kis fotót is, 2-3 kattintás és már meg is kapta mindenki aki letöltötte az alkalmazást és ezt akár naponta is megteheted TELJESEN INGYEN. Igen, nincs költsége.

 

Nos milyen érzés, hogy bármikor eléred a régi, új és akár potenciális ügyfeleidet kb. 2 perces munkával és 0 Ft, euró kiadással? Remek ugye? Akkor jöjjön a következő pont, ami egy igazán nagy tét a játszmában!

 

IV. A vásárlás/szolgáltatás lojalitásának ösztönzése

 

A vásárlói hűség motiválása mindig is kifizetődő. Biztosan észrevetted, de már előző 3 pont is részben erről szólt. Persze vannak még további elemek, amikkel ez még jobban fokozható.

 

Először vegyük számba, miért térnek vissza a vásárlók:

  • jó volt a kiszolgálás

  • szakértőként is hozzád tudtak fordulni

  • gyors volt a kiszolgálás

  • árkedvezményt kaptak

  • látták a reklámod és eszükbe jutott hogy már nálad voltak.... és még sorolhatnánk.

 

Mobil alkalmazással tegyünk még hozzá az előnyökhöz:

  • Digitális hűségkártya az alkalmazásban

  • Tovább ajánlási lehetőség

  • Az alkalmazás ikonja a telefonon

  • A push üzenetek korlátlan kiküldése

 

Ezt és még sok más hasznos funkciót csatasorba állíthatsz, és ha csak még egy oka lesz a vásárlónak ezzel, akkor garantált a siker! Pl. regisztációkor megadhatja a születésnapján, és minden évben egy automatikus üzenetet kap, amelyben közlöd az ügyféllel, hogy gratulálsz + kedvezményt kap ha most vásárol. Te már kaptál ilyet? Fantasztikus megtiszteltetés az ügyfelek többségének, és biztos nem felejtik el legalább 1 évig :)

 

V. Mobil alkalmazás – az új trend

 

Mindig lesznek új trendek az üzleti világban, némelyik nagyon hasonlítani fog egy másikra talán, talán csak egy kicsit lesz más.

 

Emlékszem amikor még szinte csodának számított ha egy kisvállalkozásnak weboldala volt, manapság meg már az a csoda ha valakinek nincs. Egyebek mellett ehhez nagyban hozzájárult persze a tény, hogy az internet kapcsolat könnyen és olcsón elérhető és egyre több az internet felhasználó aki napi szinten fent van és keres, olvas, vásárol....

 

Egy új trendnek főképp akkor van létjogosultsága, ha eddig még elérhetetlen előnyökre lehet szert tenni a segítségével.

 

A mobil alkalkalmazás ezért annyira közkedvelt. Ott van a mobilon, nem kell keresni, csak egy kattintás, áttekinthetőbb, kényelmes funkciók, bárhonnan bármikor.

Az alkalmazás tulajdonosai szempontjából pedig lásd a kis tanulmányom 8 pontját :)

 

Új ügyfelek szempontjából is tökéletes eszköz, mert egy új csatornát hozunk látre a mobil alkalmazással.

 

VI. A konkurencia...

 

Biztos akad olyan vállalkozás, akit nem érdekel a konkurencia, szépen végzik a dolgukat és nem törődnek másokkal, de nem tudom elképzelni, hogy legalább néha napján ne érdekelné legalább egy kicsit, hogy a konkurencia mit csinál épp, esetleg mibe tudná leelőzni, ezzel nagyobb teret és több forgalmat elérve.

 

Ez teljesen természetes, hiszen sokszor még jó ötleteket is el lehet lesni a konkurenciától.

 

Viszont most egy pontban hatalmas az esélyed, hogy beelőzd a konkurenciát.

 

Igen, pontosan, nagyon ritka még az a kisvállalkozás amelyik saját mobil alkalmazással büszkélkedhet. Így szinte majdnem biztos, hogy Te lehetsz az első!

 

Egyébként gondolj bele, ha látszólag 2 ugyanolyan cég közül kellene választanod, te nem inkább azt választanád amelyiknek már mobil appja is van???

 

Apropó: a zenészvilágban sikerült majdhogynem világszinten elsők lennünk a Bon-Bon zenekar mobil alkalmazásával, mint zenei együttes appal. Ők azonnal meglátták a lehetőséget, az előnyöket.

 

VII. A forgalom növelése

 

Mobil alkalmazással mindeképp egy újabb csatorna nyílik a vásárlók, megrendelők és a vállalkozásod között.

 

Ez a rész szemtelenül ilyen rövid, csak egy törvényszerűség. Több csatorna, több bevétel, ennyire egyszerű, kár ezt tovább komplikálni.

 

Ami viszont ide tartozik, az majd a 9. pontban részletezem. Konkrét példa is lesz, amely alapján nagyon egyszerűen látni fogod, hogy a mobil alkalmazás látszólag pénzt visz el, de igazából pénzt hoz a konyhára, de előtte még jöjjön a 8.pont.

 

 

 

VIII. A vállalkozás értékének növelése

 

A vállalkozás értékét több dolog is meghatározza, nézzük meg ezt most a vevőadatbázis/követői- feliratkozási adatbázis szempontjából.

 

Egy saját mobil alkalmazás ebből a szempontból egy aranybánya. Ha csak egy céges facebook oldal követőit veszem példának, ami igazából nem is a vállalkozásé valójában és számtalan akadálynak ki van téve és egy nagyobb követőszámnál már több ezer euróért cserélnek gazdát, egy saját mobil alkalmazás amely egy nagyobb számú letöltővel rendelkezik, elképesztően nagy értéket tud adni a vállalkozásnak. Addig is amíg működteted, és ha esetleg egyszer el szeretnéd adni, nagyon szépen meg tudja emelni a vállalkozás árát.

 

IX. Bónusz Egy kis matematika

 

Előrebocsájtom, hogy ez a rész egy nagyon unalmas rész, számok, és összefüggések, meg egy kis matematika. Talán nem is érdekel, hanem azonnal egy mobil alkalmazást akarsz :)

 

A viccet félre téve, ha már eljutottál legalább a lehetőség gondolatáig, hogy vállalkozásodnak egy saját mobil alkalmazást készíts, akkor biztosan felmerült az is, hogy mennyibe fog ez kerülni?

 

Ez egy eléggé fontos kérdés, bár igazából úgy lenne helyes, ha elősször azt néznénk meg, mennyi előny, plussz bevétel származhat egy mobil alkalmazásból.

 

Lássuk csak!

 

A mobil applikációkat 2 csoportba sorolhatjuk, a natív, ill. hybrid. Bizonyos esetekben a natív alkalmazások javasoltak, csak a példa kedvéért a banki alkalmazások esetében,

bizonyos esetekben pedig a hybrid alkalmazások. Talán úgy tűnhet, hogy a hybrid alkalmazások nem olyan jók, de ez nem igaz, csupán a technológia eltérő, és a tulajdonságainak köszönhetően más és más területen alkalmazzák.

 

Ha körülnézünk egy kicsit a piacon a mobil alkalmazások típustól eltérően 1500 és 10.000 euró között mozog (forintosítva 350 ezer és 5 millió között). Ez egy nagyon tág határ és ne ijesszen meg senkit.

 

A kisvállalkozások, szolgáltatók, webáruházak számára az esetek nagy részében megfelelő a hybrid alkalmazás, amely többnyire olcsóbb is.

 

Ez az írás is a kisvállalkozóknak íródott, és nem titkoljuk, azzal a céllal írtuk, hogy ha egyszer úgy döntesz, hogy szeretnél egy mobil alkalmazást, akkor velünk készítetsd el. :)

 

Lássunk most egy példát, és jöjjön egy kis matek. Természetesen egy olyan példát hoztunk, ami akkor aktuális, ha velünk készítetted el az alkalmazást.

 

Az általunk készített alkalmazások eddig 600 és 1500 euró között, azaz 200 ezer és 600 ezer forint között mozogtak.

 

Vegyünk egy átlagot, mondjuk 800,- Euró azaz kb. 300 ezer forint. Ez az ár tartalmazza az alkalmazást mind az Android, mind a iOS típusú telefonok számára, valamint az adminisztratív beállítások hozzáférését és persze használatának betanítását, egyszóval mindent.

 

Egy ilyen alkalmazásba tartalmilag, illetve a funkciókat tekintve már szinte minden belefér, amit csak el lehet képzelni egy cég alkalmazásában.

 

Leírás a cégről, szolgáltatásokról, árakkal vagy anélkül, rendelési ill. foglalási lehetőség, az elérhetőségek minden formája (telefonhívás, üzenet, szociális média, térkép a címmel), videók, hűségkártya, tovább ajánlás, és még sorolhatnánk.

 

 

Tegyük fel, hogy egy bizonyos rövidebb felfutási idő után a mobil alkalmazásnak köszönhetően csak havi 100 euró (30-40 ezer Ft) többlet bevételt hozna az első évben a mobil alkalmazása vállalkozásodnak, megérné a befektetést? Nagyon egyszerű számítás, az alkalmazás ára kb. 1 éven belül megtérül.

 

Ráadásul, szétosztható 2-3 részletre is a fenti összeg, de a részleteket mindenképp egy személyes konzultációban beszéljük meg.

 

Ha úgy érzed Te is belevágnál, keress minket bátran!

Mindenképp jobb tisztázni írásban, hogy mit is szeretnél, így keress e-mailben: appking@appking.hu

vagy az oldalon található űrlapon: KAPCSOLAT

Vagy hívj minket telefonon: +36 1 77 00 342, +36 70 78 98 123

Vagy gyere el személyesen hozzánk: 1123 – Budapest, Kék Golyó u.22. VitAnna Üzletház. Hétfőtől péntekig: 11-16 óráig

 

Üdvözlettel: az AppKing.hu csapata, Zsolt és Balázs

 

Köszönjük, hogy elolvastad, bízunk benne, hogy hamarosan Neked is készíthetünk egy alkalmazást!

Ők már minket választottak:

2022. Május 11.

További képek